Performance Max Campagne of toch niet?
Welkom in 2023. Dit jaar wordt wederom een veelbewogen jaar binnen Google Ads. Performance Max wordt doorontwikkeld en krijgt een steeds prominentere positie binnen het landschap van Google Ads Campagnes.
Uiteraard zijn de meningen verdeel en is dit artikel gebaseerd op mijn huidige ervaring en mening.
Er zijn 3 redenen waarom ik in 2023 voor een Performance Max campagne zou kiezen of deze te adviseren:
- Ter vervanging van Google Shopping campagnes
- Snel opstarten van online campagne voeren voor MKB bedrijf
- Promoten van een nieuwe dienst, service of een merk aanzich
Mijn menig is dat Pmax uitermate goed geschikt is voor de kleine adverteerder die snel wilt opstarten met online campagne voeren, helemaal als je een webshop hebt. Je bent namelijk meteen zichtbaar via Google Search, Shopping, Display, Youtube & gmail. Je bereikt snel een boel mensen. Uiteraard is het wel van belang dat je Google de juiste instructies geeft en goede campagne instellingen kiest zodat je campagne wel zo relevant mogelijke bezoekers target.
Uiteraard zijn er ook moment dat ik Performance Max juist niet zou adviseren:
- Promoten van een B2B dienst (shopping kan je hierbij vaak niet gebruiken
- In control willen zijn over de zoekwoorden, targeting en de kosten per kanaal
- Producten die een lage marge hebben
Mocht je opzoek zijn naar advies over het kiezen van de juiste campagne instelling. Schroom niet en neem eens contact op met je vraag.
Voor nu wens ik je veel succes met het bouwen & optimaliseren van je Google Ads campagnes dit jaar.